сряда, 1 август 2012 г.

Ден 23-ти: Кулинарен курс a.k.a. преяждяне



Мда, след час и половина творчество на тема сирене и зеленчуци, подредихме една огромна софра и някои от нас се наложи да пропуснат мечтаните картофи за сметка, обаче, на супер разнообразна и вкусна храна. Само виното липсваше, но ако имаше и вино сигурно щяхме да откараме до малките часове...

Като изключим Ипократис, бяхме много силна женска компания, която размахваше ножове и тигани в арт устрем, някои демонстрирайки завидни умения, други, стараейки се да не си размажат спиралата, докато режат лук (под други разбирайте мен). Пълнихме патладжани със сирене, домати, тиквички и чесън; пълнихме тиквички с патладжани и сие, тъпкахме червени чушки със спанак и сирене, правихме домати шмеркезе (пълнени домати със сирене и вкусотии), най-разнообразни салати със свежи или запечени или пък задушени зеленчуци с най-различни дресинги, задушавахме зелен фасул и грах с много чили, правихме сирене на пергамент, запечени патладжани с чеснова паста и въобще всеки даде много от себе си, както и Ипократис, който непрекъснато ни провокираше да експериментираме. Много беше мило от негова страна да ми метне на дъската нарязани на колелца тиквички, някакви остатъци от лук, парчаци моркови, няколко вида зелении и сирене и да ми каже: „хайде, действай, измисли нещо”... ами, какво да ви кажа, нищо не измислих и се съсредоточих върху бъркането на една тенджера със задушаващи се зеленчуци.

О, забравих да кажа, че в първата част от готвенето, имахме още един мъж на гости – истински главен готвач в ресторант, който хей така на майтап, докато аз лично се борех с нарязването и тъпченето на един патладжан успя да си маринова някакви зеленчуци с балсамико и мед и да ги подреди като арт инсталация, да направи салата от редени домати отгоре със запечени зеленчуци, да забърка някакви дресинги и да даде няколко идеи. Беше супер, обеща да участва по-дълго следващия път, когато ще си играем с рецепти с месо и зеленчуци.

Много ми харесаха два дресинга, които можеш да си ги прилагаш на каквото ти падне, особено този, който включва разстопено в микровълновата нискомаслено сирене Филаделфия с босилек или магданоз или копър, по избор – можеш да го слагаш на зелена салата, на всякакви зеленчуци във всякакво състояние (пресни, печени, задушени). Другият дресинг си е класика, но скоро не се бях сещала за него – зехтин, лимон и изсушен босилек или риган.

Моят фаворит за вечерта бяха едни чушки, за които 3 пъти попитах: „а, каква е рецептата за тези домати”. Рецептата я сподели една мадама Мила, която също приготви задушения фасул с грах и чили (и още съставки, които не успях да запаметя, но смятам да ги възстановя с малко помощ). И така: кръстихме ги „Парти чушки”, защото се поднасят, прободени от клечки и имат очарователен вид и още по-очарователен вкус. Забърква се малко горчица, с малко лимон и сирене Филаделфия и в този сос се топват чушките, предварително забити на клечка. Отгоре се украсяват с рукола, която пък допълнително обогатява вкуса.

Леле, колко написах, а има още толкова за разказване. Все пак, за да не ви отегчавам с романични публикации да кажа накратко изводите от вчерашния кулинарен курс: Хора, можете да правите каквото си искате и както си искате  с комбинацията сирене + зеленчуци, стига да спазвате няколко прости правила:

-          Да не ги пържите
-      Да добавяте малко зехтин или малко мед или малко балсамико или дори малко сурови ядки, но само с цел подобряване на вкуса или придаване на акцент
-          Да не изяждате повече от позволеното ви в хранителния режим количество сирене
-          Други, по съвестJ






Доволна съм от идеите, с които бях заразена вчера и си изкарах супер. Тази публикация си остава посветена на диетичното хранене, обаче трябва да взема да напиша за свободния ми ден, в който бях също действащ участник, но в приготвянето на азиатска кухня, от разказа за менюто на която, на майка ми и баща ми леко им призля... Майсторите бяха двама, аз отнесох направата само на едни мариновани краставици по корейски и домашна лимонада.

Няма коментари:

Публикуване на коментар