вторник, 24 юли 2012 г.

Ден 16-ти: Втора среща с кантара

За разлика от първата консултация, днес отидох да се срещна с кантара с любопитство и надежда, а не със страх и притеснение. Залагахме с колегите колко съм свалила за първите две седмици, защото изглежда се бях поприбрала в талията. Много се радвам, че първо започвам да свалям от корема и бузите и чак след това идва ред на гърдите, хихихи. Разбира се, по закона на всеобщата гадост последно се смалява дупенцето, но какво да се прави, карма си е карма...

Няма да ви мъча повече, тоталният резултат за днес е минус 4 кг мазнини, което означава, цитирам Ипократис: "Прекрасно си се справила". Какво ще кажете: не се удържам просто!!!

Както ми обясни човекът с най-яките шарени кецове, първата консултация била много важна, защото трябвало да отговори на въпроса дали мога да отслабна или не или аз си го интерпретирам по друг начин - дали мога да се справя или не. Е, отговорът днес е: да, мога..., значи продължаваме напред:)))

През следващите две седмици имам включени картофи на две хранения, което много ме радва, защото си е супер разнообразие. Идеята е не да ме възнагради за старанието, както аз си го възприемам де, но да увеличим приема на калории, така че тялото ми да не реши, че е на пост и молитви и да започне да се презапасява.

Зарадва се, че не възприемам диетата буквално и се опитвам да не ям само домати и краставици. Пека си чушки, патладжани, тиквички и лук на скара, правя си гаспачо, варя си червено цвекло, към което добавям само чесън и лимон и изобщо гледам менюто ми е да е шарено. Обясни ми, че има много хора, които като им напишеш в режима два варени картофа с малко сирене и те наистина картофите ги ядат само варени без никаква сол и с малко сирене отстрани и естествено мрънкат, че им е безвкусно. Трябва максимално да се разнообразява храната, за да можеш да продължиш и да не приемаш диетата като наказание, а като възможност, така мисля аз:)

Като ме попита как го чувствам режима, му казах, че повече ми липсва пиенето, отколкото яденето. И той: "Ама защо не пиеш, какво пречи да изпиеш чаша вино; проблемът не е, че чаша вино ще ти донесе калории, а че алкохолът отваря апетита и може покрай чашата вино да хапнеш нещо допълнително, извън режима". Казах си наум: "о, ти, така ми кажи, че мога да пия", хахахаха. Приятелите ми реагираха: "о, той така ти е казал, защото не те познава и не знае колко можеш да изпиеш". Ох, така пиша, все едно съм от клуб анонимни алкохолици. Спокойно всички, няма да пия алкохол... само в свободните дни и по изключение:)

Урааа, току що получих отговор на мейла ми дали мога да ям маслини: "5-6 маслини минават за украса". Супер, умирам за маслинки, а забравих и предния и този път да го питам. Хубавото е, че вече мога да си включа в менюто и грах, бамя и зелен фасул. Една колежка ми даде страхотна грузинска рецепта за зелен фасул: в голяма тенджера с много малко зехтин се задушава зелен фасул, домати, пресни чушки, пресен лук, чесън, пресен босилек, магданоз и кориандър (последното може и на подправка, че по-трудно се намира).Даже последния път Петър добави и бамя и стана умопомрачително вкусно!

Забравих да споделя за сиренето: може да се яде всякакво, стига да е с до 40% съдържание на мазнини. Това означава включително: всякакви жълти сирена, нискомаслени моцарела и кашкавал; просто трябва да се четат етикетите. Разреши ми пармезан, но само ако го стържа в много малки количества. Ако обаче добавя от него в салата примерно 10-20 грама, трябва да си допълня грамажа и с друго сирене, за да спазим количеството калории за съответното хранене.

И така, действам! Следващата контрола е на 08.08., а дотогава: ДОЛУ МАЗНЬОЧА!!!






2 коментара:

  1. Искам да ти кажа, Машинка, че начина, по който описваш това варено червено цвекло с лимон и чесън и задушения зелен фасул, читателят за част от секундата забравя, че всъщност говориш за диета и огриничаване в хранителния режим, а не за груме-та и е такива екстри :))) Супер!!! Адмирации

    ОтговорИзтриване