понеделник, 16 юли 2012 г.

Ден осми: Неделни издънки



Май се оказа, че в работните дни много по-лесно се справям с режима, отколкото през почивните. Най-малкото защото ставането сутрин се отлага с минимум два часа и после денят ти е един непоследователен и небрежен... В събота бях железна: не посегнах към бонбони, вино, обядвах салата от домати, краставици, сирене и копър без грам олио и оцет, пих фрешове и естествено много вода. Вечерята я пропуснах, обаче, беше станало много късно от дългите разходки през деня, само хапнах малко пъпеш, яйцата щяха да ми дойдат в повече в 11 вечерта.

В неделя, обаче, мама реши, че имам свободен ден и ни покани на палачинки. Тя съвсем скоро се научи да ги прави и палачинките са си истинско събитие, как да ги пропуснеш просто... Обясни ми много убедително, че спокойно мога да си заменя 3-4 лъжици мюсли с 2 палачинки, хахахаха. Както и да е, изядох една солена и една сладка, като запивах само с вода и през остатъка от деня си продължих с режима, устоявайки на царевица на жар, свинско месо на барбекю и мента със Спрайт. Днес си продължавам по план, но ми е малко тъпо, че така лесно се поддадох. От друга страна се бяхме събрали цялото семейство на закуска и палачинките бяха страхотни. В интерес на истината си представях как си занасям мюслите в купичка и сърбам кисело мляко, а очите ми крещят: ПАЛАЧИНКИ! ПАЛАЧИНКИ! и реших, че за една допусната грешка няма да си режа вените, но че ще си остане изключение... надявам се.

Нещо взе много да ми писва салатата тип шопска, въпреки че когато доматите и краставиците са вкусни, лесно преглъщаш липсата на олио или зехтин и сол. С марулите и зелето, положението е различно, не мога да ги ям като треваL По този случай вчера си направих микс от печени зеленчуци – върху фолио си изпекох патладжани, тиквички и чушки, нарязах им един розов домат отгоре, добавих чесън, магданоз и балсамико и ням-ням-ням. Надявам се, на кулинарния курс, за който все пак реших да се запиша, Ипократис да даде някакви идеи, че иначе голяма скука се очертава с тия салати.

Имам и доста въпроси: бях чела някъде, че пармезанът е сиренето с най-малко съдържание на мазнини и се чудя дали може да го заменям понякога, особено за салати и зеленчуци; така или иначе то се стърже и определено не поемам 80 грама от него на хранене. Имам и една много любима салата с рукола, круши, балсамико и пармезан, та се питам дали в салатата трябва строго да има само зеленчуци или може някой и друг плод... та нали и доматът е всъщност плод?! Имам и една друга любима салата – със спанак, червен грейпфрут и червен лук, също супер вкусна и полезна, но пак с плод... Трябва да питам и дали някои супи, които биха могли да се приготвят без мазнини могат да минат за салати, като например гаспачото...

А, бе, трудна работа!!! 

5 коментара:

  1. ...можеш да си ядеш авокадо...и кълнове... с лимонов сок и рапично олио...като разнообразие :)) <3

    ОтговорИзтриване
  2. Това с което си заменила салатата е супер. Всякакви задушени зеленчуци без масло, варени, печени... Всичко става. А сирената, можеш да ги сменяш, стига да са ниско маслени. Успех, Маш. На мен си ми беше свободен ден и ми дойдоха екстра тия 3 палачинки... :D

    ОтговорИзтриване
  3. Мила Мери, и аз съм от клуб Димитракус!:):):):):) Много са добри режимите...наистина... В момента прегрешавам малко, но никога не се предавам вече 2-ри месец! Стискам ми палци :0). А Пепката да зареже тези рецепти в този пиков момент. Хахахахахаха

    ОтговорИзтриване
  4. Браво, Насе, догодина ще разбиваме на плажа, обещавам:-))

    ОтговорИзтриване