сряда, 4 юли 2012 г.

Започвам от утре!



Ще кажете: много е лесно да кажеш от утре. Ще ме питате: защо не започнеш още днес? Аз пък ще ви кажа, че нямам никакъв проблем да започна днес и да не продължа утре, така че утре е денят.

Храната ми доставя удоволствие, особено когато е добре приготвена и споделена със семейството или пък с приятели. Обичаме да си организираме кулинарни вечери и да приготвяме всякакви щури рецепти. В този смисъл храната е и начин на общуване, както и 
средство за опознаване на света, пробвайки подправки и ястия от всички кътчета на Земята.
Особено страхотно е, че мъжът ми готви превъзходно и на творенията му трудно може да се устои.

Обичам храната и храната ме обича, остава си с мен и по мен и така вече няколко години. Когато спрях да тренирам активно, като под активно разбирайте шест пъти седмично по минимум три часа на ден, за шест месеца успях да кача 18 килограма. Бях на 18 години и при височина от 1,82 от 64 килограма станах 82, беше си направо откачено. Съотборничките ми не можеха да ме разпознаят... След това започнах пак да спортувам и успях да сляза на 67 кг, чувствах се супер, както и изглеждах..., но за кратко. Една-две години по-късно кантарът показваше 86 килограма, започнах диета и фитнес и свалих до 78 кг и не мръднах повече надолу. За сметка на това пък с времето се придвижих нагоре, неусетно почти преди две години ударих стотака, при това без да съм раждала, без никакво извинение. На сватбата си бях максималната си тежест, идеална за фотосесии и картини на Рубенс. Със салати вечер успях да сваля 7 кг, но седем са нищо спрямо такова тегло... Сега не знам колко съм, но подозирам, че пак съм нагоре...

Станах на 30, даже вече на 31 и килограмите изчезват все по-трудно и по-трудно за разлика от физическата форма, която се изпарява светкавично. Когато бях на 20, дискотека до 4 сутринта ми гарантираше сваляне на минимум 2 кг, сега просто успех...  Като не спортувам редовно, килограмите тежат направо двойно. Горките ми колена, и без това имам изхабени хрущяли и на двете и ако не взема наистина сериозни мерки, проблемите ми ще се задълбочат още повече с годините.  Заради това, отдавна ми е забранено да тичам, да скачам, да клякам и изобщо да ги натоварвам по-усилено и не мога просто да отида на стадиона и да правя обиколки.

Така че, реших, че повече няма да се боря сама. Затова започвам от утре, утре имам записан час при диетолог, който се надявам не само да ми направи хранителен режим, но и да ме насочи към спорт или гимнастика, която и да върши работа, и да не е толкова скучна, колкото ходенето на фитнес. Мда, предпочитам да наричам бъдещата си диета хранителен режим, защото мразя диети!

Правя този блог, защото не знам дали ще се справя сама. Не ме е срам да споделя нито на колко години съм, нито колко кг тежа, защото се надявам скоро да мога да се похваля колко съм свалила и колко добре се чувствам или пък да ви се оплача колко ми е трудно да не ям сладолед цяло лято или че хранителният режим е направен така, че да ме затрие.

Надявам се, че ще има хора, които ще ме подкрепят. Предполагам, че ще има и такива, които ще се радват, ако не успея. Важното е да опитам, а още по-важно за мен ще бъде да се чувствам добре и във форма. В гардероба си имам шест размера дрехи, така че съм готова!

Започвам от утре! Наистина!

10 коментара:

  1. Познавам Мария от близо 5 години и благодарение на нея и привързаността и към кулинарията, съм имала удоволствието да опитам превъзходни ястия. През времето, в което се познаваме тя винаги е постигала поставената си цел и не се съмнявам, че ще успее и в това начинание. Стискам много силно палци и малко съжалявам, че известно време няма да се вкусвам от пикантните хапки на Мария :)

    ОтговорИзтриване
  2. Маше, аз съм от тези, които те подкрепят с 2 ръце! Най-официално обещавам да не нося никакви лакомства, пици, сандвичи, сладоледи и всякакви подобни изкушения в офиса:))) С теб съм и вярвам, че ще постигнеш крайната си цел:))) целувкиии

    ОтговорИзтриване
  3. А така систър. Ама спазвай режима не като брат си, а както трябва... :D Е и аз продължавам тази дълга борба, но ще се преборим! Целувки и само така!

    ОтговорИзтриване
  4. Машко, ти си силен човек, позитивен!!! Вярвам в теб и се възхищавам на смелостта ти!!! Ще постигнеш крайната цел с тези качества, имаш ги - смелост да промениш живота си, упоритост и вяра, че ще справиш!!!С теб съм и аз..от утре и де факто!!! :*

    ОтговорИзтриване
  5. Подкрепям те и няма да се радвам, яко не успееш! Дано хранителният ти режим да включва неща, на които истински ще се насладиш, дори и малко сладолед! Целувки и успех!

    ОтговорИзтриване
  6. Здравей, Мария! Не те познавам лично, но ми е много присърце това, което си написала. Доскоро и аз се "огъвах" под тежестта на 100-те си кг, но вече съм щастлива в новото си тяло. Ти също ще успееш! Посещението ми при диетолог беше най-доброто нещо, което съм правила някога за себе си. Това, че си увлечена кулинарка само ще ти помогне в спазването на режима- аз така се научих да готвя, заради режима, за да ми е вкусно, да ми е красиво :) УСПЕХ! Ще се радвам да чета тук за постиженията ти!

    ОтговорИзтриване
  7. Здравей, Мария! Познаваме се, макар и не лично, стояли сме доста една срещу друга на мрежата :Р
    При мен положението е много сходно, с тази разлика, че в момента съм бременна в 9-ти месец с второто си детенце и не мога да си позволя никакви режими/диети и т.н., но скоро, много скоро ще влезна в твоя клуб и с радост ще съпреживявам всичко, през което минаваш:-) Пожелавам ти успех, търпение и ентусиазъм, сигурна съм, че ще успееш!

    ОтговорИзтриване
  8. Много мерси на всички, ужасно сте мили!!! Наистина се надявам да ми се получи, а междувременно да се позабавляваме:-)))

    ОтговорИзтриване
  9. Shte se poluchi Masha shte vidish.

    Ponish li kato sobstvenata mi maika nemojeshe da ni razpoznae v grab?
    Pak shte doide tova vreme. Dogodina kato si doidem shte ia testvame taino :):):)

    Mnogo te obichkam Masha i sam vinagi do teb makar i ot malko dalechko, no sam tuk i te poddarjam 100%.

    ОтговорИзтриване